ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، 21 ساله )

ضمن عرض سلام و ادب، بنده مدت هاست با مشکلی دست و پنجه نرم می کنم که راه حلش رو نمیتونم پیدا کنم. بنده پسری 21 ساله هستم که حدود 3 ساله به دختر خانمی در دانشگاه علاقه دارم. توی این مدت به دلایل مختلف این...


مشاور (خانم قربانی)


با سلام و احترام و ادب خدمت شما همراه گرامی سایت راسخون.
قصد خواستگاری از دختری را دارید علایق دینی مشترک‌ با شما ندارد و نگرانی هایی را در این‌خصوص مطرح کردید و درخواست راهنمایی داشتید.
مرد جوان یکی از فاکتورهای انتخاب صحیح، هماهنگی در عقاید است مخصوصا اگر این نکته از حساسیت ها و ارزش های فرد محسوب شود. اینکه امید داشته باشید او با توجه به درخواست شما و مشروط کردن تان اقدام‌ به انجام‌فرایض دینی نماید، از اشتباهات فاحش خواستگاری خواهد بود. لذا توصیه میکنم حساسیت و اهمیت این فاکتور و علاقه به ان دختر خانم را درجه بندی کنید و هر کدام‌که امتیاز بیشتری داشت، جانب ان را بگیرید. بعبارت خلاصه، در خواستگاری باید بودها و انچه هست را در نظر بگیرید و نه آنچه قرار است بشود. نکته دیگر، این است که در انتخاب باید به صورت منطقی تناسب ها را بررسی نمایید نه اینکه اصول انتخاب را در راستای علاقه مندی و اشتیاق نادیده بنگرید. علاقه و دوست داشتن لازمه ازدواج است اما تناسب در سه سطح اجتماعی، خانوادگی و شخصیتی را نمیتوان تحت سیطره علاقه نادیده گرفت و با دقت باید آنها را بررسی نمایید. تناسب اجتماعی و خانوادگی در حد معمول قابل تشخیص است اما در بعد شخصیت به دلیل خودشناسی پایین و ابعاد پنهان ان، مراجعه به روانشناس الزامی ست. پس از تایید کارشناس ازدواج و اعلام پیش اگهی مثبت ازدواج تان، لازم است در مدت قبل از ازدواج و عقد بستگی، به اموزش مهارت های زندگی و روابط مثبت و شناخت دنیای متفاوت زن و مرد و الزامات زندگی زوجینی بپردازید. این‌ اموزشها به شما کمک میکند تا رضایت از انتخاب تان به رضایت از زندگی مبدل گردد و خوشبختی تان‌ پایدار گردد و تلخی ها و خواسته های متفاوت سبب فاصله بین شما و همسرتان نگردد و صمیمیت بین شما دوام داشته باشد.
در پناه حق و عاقبت بخیر باشید.